Banjo-Herrens Schlagerkalender - Lucka 10

Man kan höra en schlager för många gånger. Ett bra sånt exempel är Högt över havet med Arja Saijonmaa. En gammal personlig favorit som ni absolut inte kommer att få se på denna lista. Den har blivit sönderspelad.
Likadant med samtliga svenska Eurovision-vinnare. T o m Waterloo!  Ingen av dessa fyra kommer hoppa ut ur någon lucka. Bara så ni vet.

Det här är min personliga lista, och vissa låtar som jag tror aldrig spelas i radio, men som jag själv funnit någon oförklarlig fascination inför, kan mycket väl ha övervärderats. Frida Muranius på 30:e plats var ett sådant exempel. Det var faktiskt att ta i att sätta henne så högt. Men gjort är gjort och i framtiden så kommer det bli värre, det lovar jag.

I lucka nr 10 hittar vi dock en riktig gammal goding som säkert flera tycker skulle hamna mycket högre. Själva uriginalframträdandet finns inte bevarat utan denna kommer presenteras med en rätt okänd video. Se hela! De två sångerskorna utför en obetalbar synkad handrörelse på slutet som borde bli standard vid varje framförande av denna odödlighet. Och kids, om ni undrar vad den ska betyda så kan jag berätta att det var så det såg ut när man slog telefonnummer förr i världen. Det kallades snurrskiva.

Lucka nr 10

Ja, det är en dubbad video. De sjunger på engelska egentligen. Otroligt komiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0