Banjo-Herrens Schlagerkalender - Lucka 18

Ibland dyker det upp udda fåglar i schlagerbuskarna. Caroline af Ugglas är ett bra exempel, även om hon tack vare På Spåret gått och blivit mer folkkär än hon egentligen vill stå för. Fröken Marie Lindberg var ett annat skolexempel (hihi!) på någon som inte riktigt passade in.
Jag brukar inte gilla dem. Schlager är schlager och det ska vara två verser, två refränger, stick, tonartshöjning och en sista refräng. Det ska vara fuldans och handvift över huvudet och så ska det allra helst vara upptempo.

Men ibland så flyger även en udda fågel rakt in i mitt schlagerhjärta och bygger bo. I detta fall var det inte många andra som uppskattade de två sångfåglarna och de slutade långt ner i sin delfinal 2007. Liten revansch blev det för dem när Ryssland samma år skickade ett bidrag som var mycket likt deras.

Men vad ända in i.....

Är det möjligt.....!?!

Låten som skulle hoppa fram ur lucka 18 finns inte på YouTube!!!
Jaha, vad göra....det vore ju fusk att bara lägga in en annan som ersättare....
Jaja, eftersom det här förmodligen bara intresserar fanatiker som antingen köpt eller laddat ner samlings-CD:n från 2007 så kan alla ni ta fram den och spela spår två från CD nr 2.

Eller så kan ni ladda ner den här.
Vilket antiklimax....


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ho!



Den lyssnade jag på 10 minuter innan jag läste detta inlägg. Mysko, jag har inte lyssnat den på ett år minst. The truth is out there.



Bra är den dock icke.

2009-02-24 @ 23:13:35
Postat av: Elof

Eller så kan man se den på youtube:



http://www.youtube.com/watch?v=kopIBbaX9Eo&feature=related



I övrigt, tack för en bra blogg!



2009-02-25 @ 13:16:50
Postat av: Banjo-Herren

Jaså, man måste kunna stava till deras gruppnamn också.... Eller snarare, man måste alltså kunna stava fel.

2009-02-25 @ 13:37:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0