Banjo-Herrens Schlagerkalender - Lucka 2

Min parentetiska önskan i slutet av gårdagens inlägg infriades med råge. Shirley Clamp blev sist! Stackars tös. Rätt åt henne. En riktig skitlåt.

Själv blev det en lite stökig tillställning med blandade schlagerfanatiker och schlagervägrare, där de sistnämnda försökte spela spel, medan vi försökte överrösta dem så gott det gick. Mycket av mellansnacket och speciellt Petra Medes insats gick mig förbi. Jag ska slå mig ner framför SVT24 i kväll kl 19:40 och titta  igen. Det lilla jag uppfattade av henne gillade jag dock, mycket mer än jag anat. Hennes ett-andetags-utrop: "Men ge inte upp, ni andra, det finns alltid nya chanser för alla....utom för mig för jag fyller snart 40 och då är livet slut!" var fullkomligt lysande. Ser fram emot en koncentrerad tittning i afton.

Men allvarligt, svenska folk, hur svårt ska det egentligen vara att förstå de "nya" reglerna? Och hur orkar ni egentligen gå in på kvällstidningarnas hemsidor och skriva patetiskt klyschiga inlägg om att det bara är era pengar SVT vill åt, och att nu tänker ni inte titta mer och det var bättre förr när det bara var en final.... Lever ni verkligen i den villfarelsen att dessa åsikter på något sätt är unika? (Vad är det här för ett konstigt hus jag sitter i? Det är ju helt genomskinligt! Undrar vad som händer om jag tar den här stenen och kastar lite med den?)

Men visst såg det ut som om Carolina af Ugglas stod och knackade på damtoadörren och ropade:" Snälla, snälla , snälla....är du inte klar snart därinne?"

Över till lucköppningen.
På 35:e plats finner vi ännu en dam som även med i år. 2007 gjorde hon debut. Hon var grön på både det ena och andra sättet, som ni ser av klippet. Ett perfekt exempel på hur ett soppigt framträdande kan förstöra en riktigt bra låt. CD-versionen spelades flititgt på radio långt efter Mello, men hon kom bara 7:a i sin delfinal.

Lucka nr 2

Slut för idag, tack för idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0