Banjo-Herrens Schlagerkalender - Lucka 21

Äntligen börjar det likna något!
Morgondagens deltävling verkar inte bara bli den sista utan även den klart bästa.
Sarah Dawn Finer höjs till skyarna på flera olika sätt, både av kritiker och scenteknik.
Malena Ernmans bidrag kan bli hur pampigt som helst. Där har ni nog de två bidrag som kommer gå vidare direkt till Globen.

Men jag undrar om Ingela Pling Antikrist Forsman lider av tvångstankar? Jag kan se henne där i sin skrivarstuga, författandes den sjuttielfte schlagertexten för dagen, och precis när hon är klar så går hon tillbaka, suddar ut valfritt trestavigt ord och ersätter det med "stjärnorna". De där envetna brinnande gasmolnen måste tydligen vara med varenda gång!
Susanne Alfvengren klarar av att sjunga en sån här text ändå, utan att det låter patetiskt. Hon ligger bra till för Andra Chansen.
Sen får Thorleifs och Sahlene/Haukaas slåss om den andra platsen i Norrköping.
Agnes blir kvällens flopp. Kom ihåg var ni läste det först.

I dagens lucka återfinner vi en av morgondagens tävlande. Han har varit med varenda år sedan 2004, och detta var hans första försök.

Lucka 21

Vi får se om jag kommer till att skriva i morgon. Det ska inte vara några problem, men man vet aldrig.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag bara älskade erlands låt!

sarah dawn finer var to much men kanske blir bättre andra gången, agnes var rätt självklart trotts rätt kass låt. för än gångs skull var ju mellannumret bra med:)

2009-02-28 @ 21:35:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0