Banjo-Herrens Schlagerkalender - Lucka 22

Jag erkänner. Jag är drabbad av Thorleifs-feber. Skandal att de åtminstone inte gick till Andra Chansen. Jag och Ben-Slirran var rörande eniga om att de stod för kvällens starkaste glädjepiller. Och faktiskt fick jag mitt under låten en vision av att det hade kunnat gå hem i Moskva. Exotiskt, helgalet, spännande. Folkdans och saxofoner.
Jag hoppas febern går över snart.

Men vad var det där för snedseglade maskeradkufar som gjorde volter ända in i Andra Chansen? Higher kan vara den mest patetiska skitlåt som någonsin fått en Andra Chans. Vad tänkte ni med, svenska folk? Såg ni månne lettiska sjörövare för er inre syn? Jag rasar.
Att Sahlene och Haukaas floppade var kanske en överraskning, men de föll på en väldigt viktig sak; de hade absolut inget samspel sinsemellan. Dessutom hängde ju inte refräng och vers ihop för fem devalverade schlageröre.

Och Agnes floppade inte, trots den förfärligt sura tonen i början av framträdandet. En sådan ton fällde Lizette Pålsson till marken 1990, men hon var ju i och för sig inte med i Idol några år före, så hon var naturligtvis mer sårbar. Och så var  hon ju dessutom klonad från en porslinsdocka. Då är man ömtålig.

Summerande årets bidrag kan jag bara säga att det var bättre förr. För 50 år sedan var det exempelvis jättebra.

Lucka 22

Om läppsynken är dålig så får jag skylla på att Banjo-Fadern och Banjo-Modern tagit bort högtalarna från sin dator.

Kommentarer
Postat av: Anonym

min mormor har ett bra sätt att se å bedöma melodifestivalen;)



eftersom hon oftast inte klarar av låtarna ifråga å ändå vill "hänga med" så stänger hon av ljudet och löser korsordet samtidigt:D



jag funderar på om inte det är rätt taktik hehe

det är ju ändå artisterna som blivit i fokus på sista tiden så då kan man ju lika gärna skippa låten som ju är det som ska vara själva tävlingen egentligen.../matilda



2009-03-01 @ 17:44:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0