Banjo-Herrens Schlagerkalender - Lucka 4

Ni har väl provat att göra Expressens schlagertexttest?
Ni kan börja här.
Inte helt överraskande klarade jag alla rätt. I slutet av testet redovisas svaren och hur stor del av de svarande som svarade på varje alternativ. Och sedan, längst ner under denna redovisning står följande text:

"Omröstningen är ämnad att ge en bild av vad läsarna på Expressen.se tycker. Resultatet behöver inte vara representativt för alla och bör tolkas med viss försiktighet."

Det tycker jag är ett råd som alla bör ta till sig. Man ska absolut inte dra för höga växlar på att 24% inte känner till att Christer Björkman sjöng om en flicka "som han går till ibland". Och gå för allt i världen inte iväg och tatuera en dödskalle på höger häl bara för att ingen alls tror att Lena Ph sjöng "jag kan den här stan" istället för "jag börjar bli van" i "Det gör ont". Nej, iaktta viss försiktighet! Världen är inte ond för det.

Nej, lugna ner er nu. Och då kan det passa bra att titta in i lucka 4. Mycket lugnare än så här har det sällan gått till på en schlagerscen. Och det tog ett par lyssningar innan jag föll pladask för den här duetten från 2007. Men pladask föll jag till slut och där ligger jag kvar, iakttagande all försiktighet jag kan uppamma för en 33:e plats på min egen topplista.

Lucka nr 4

Tack och godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0