Banjo-Herrens Schlagerkalender - Lucka 7

Ni har väl inte missat att man nu kan tjuvlyssna på morgondagens bidrag?

Stackars Mums-Mums Zemmelröv har blivit så hårt hajpad inför festivalen så det var ju extra intressant att kolla in hans minutlånga klipp. Och jag kan bara utbrista i: Jaha?
När jag hörde Hero första gången förra året insåg jag direkt att den skulle vinna. Inga sådana känslor infann sig när Måns röst flödade ut ur min dator.
Men vem vet, jag kanske drabbats av en överdos? Jag tyckte faktiskt inte någon av morgondagens låtar vad imponerande bra. Däremot tycker jag att SVT borde se över vem som väljer artistbilderna på uppspelningssidan. Förra veckan blev Marie Sernerholt förfulad, den här gången är det Susie som drabbas. Och varför skickades aldrig Amy Diamond till tandregleraren? Gick alla pengarna åt till turnébussen eller?

En som inte heller har världens vackraste tandrad finner vi uthoppandes ur lucka 7. Den här gången behöver vi verkligen inte gå långt bak i tiden för att finna denna skräll som sjöng på ärans och hjältarnas språk. 30:e plats är hon väl värd.

Lucka 7 

En vild gissning om utgången i morgon: Mums-Mums går vidare trots allt, i sällskap med Jennifer Brown.

Kommentarer
Postat av: Doc H

Aj. Kräksvarning.

2009-02-14 @ 09:58:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0