Banjo-Herrens Schlagerkalender - Lucka 8

Det satt en tomte i Tv i går morse och berättade att juryerna i schlager-SM får några direktiv hur de ska tänka när de gör sina val bland låtarna. Både han och jag tyckte inte att det var särskilt upprörande. Att SVT uppmanar sina jurygrupper att tänka med ett internationellt perspektiv m m är fullständigt normalt och kan även ses som riktigt goda råd. Det är ju ändå en internationell tävling som är slutmålet.

Dessa helt naturliga uttalanden får Aftonbladets schlagerzeloter till att grabben i soffan rasar över att Christer Björkman detaljstyr juryerna. Och nu är det en ännu värre tokdåre som polisanmält Christer Björkman för "juryfusk".
Juryfusk. Där har ni en kommande klassiker.

Nej, jag stänger av de kanalerna och koncentrerar mig på låtarna istället. Jag upptäckte till min stora förvåning att jag redan gick och gnolade på "Hope and glory" i morse, så jag kanske har fel ändå, kanske är den ett riktigt klistermärke. Dessutom tisslas det om att scenshowen ska vara exceptionell. Äntligen lördag igen.

Denna gång ska spektaklet avnjutas av idel schlagerdiggare, inget störande parallellsällskapsspelande. God mat, gott sällskap, gott vin och god underhållning. Och i startfältet ingen enda stor favorit som bara MÅSTE gå vidare. Ingen anledning till nervositet.

Och det där var ju en osökt övergång till lucka 8, där en högklassig låt körde i diket p g a en övernervös flicka i en underskön klänning. 29:e plats blir det i min värld.

Lucka nr 8

Den här låten hade behövt lite mer fuldans.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag är såå nöjd med dagens vidare val av svenska folket!

men fyyy sjutton för juryns val!



jag gilla rockgrabbarna best so far de blir nog mina favoriter ett tag framöver:)

/matlda

2009-02-14 @ 22:45:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0