Banjo-Herrens Schlagerkalender - Lucka 9

Nytt försök idag.
Kan det vara att jag nämnde H.E.A.T-trummisens underdimensionerade och överexponerade könsorgan som gjorde att inlägget automatiskt föll bort igår? I så fall lär ju det här gå samma väg så jag kan skriva precis vad jag vill.
Han är inte rädd av sig, den där Crash. Tyvärr vinner han röster till det dussinaktiga sömnpillret till hårdrockslåt han och hans övervintrade polare framför. Det var faktiskt det opersonligaste och mest lättglömda skräp jag hört på flera år i festivalen. T o m Laila Adeles "Don't try to stop me" fastnade lättare. Jag kan för mitt liv inte komma ihåg en enda takt av H.E.A.T:s låt. Då är det ingen bra hit.

A åndra sidan är de två låtar från lördagens ganska trista schlagersoppa som haft mest separationsångest med min hjärna inte några höjdarbitar de heller. Markoolios parodi snurrar på repeat, och avlöses emellanåt av Amy Diamond. Det senare fallet är förlåtligt, eftersom hon sjöng samma sak en miljard gånger. Måste låtar som heter "It's my life" vara tjatiga? Jag tänker först och främst på¨Dr Alban.
Har egentligen någon tänkt på Dr Alban de senaste åren? Var blev han av? Comeback i Melodifestivalen som joker 2010 kanske?

En som säkerligen snart gör comeback i Melodifestivalen finner vi i lucka 9. Året är 2005 och hon blev sist i finalen, hon fick dock revansch på försäljningslistorna senare. På 28:e plats på Banjo-toppen:

Lucka nr 9

Har hon virkat den där toppen själv, tro?

Kommentarer
Postat av: Doc H

För det första är Dr Albans "It's my life" en rätt bra eurodiscodänga.



För det andra vore det fantastiskt med honom som joker nästa år. Törs man hoppas på en reunion med Kikki?



http://www.youtube.com/watch?v=rDAY8BwlYYM

2009-02-17 @ 14:25:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0