Demonutdrivning

Det är inte bara jag som har varit krasslig senaste tiden.
Lilla kära Hosabit, min laptop, har betett sig underligt och på gränsen till ohyfsat en längre tid.
Det börjar redan vid uppstart. Var skulle det egentligen annars börja....
Det har varit omöjligt att komma in på internet förrän alla andra program startats, vilket har gjort att jag blivit tvungen att göra något annat under de första tre minuterna efter start. Ja, det tar TRE minuter att starta upp allting, uppenbarligen.
"Något annat" i förra stycket har för det mesta blivit ett parti MS Röj, vilket tenderar att gå över till att bli flera partier MS Röj, vilket i sin tur kan spoliera timmavis av kvalitetstid.

Sedan, när jag väl  slitit sig ur minröjarens klistriga nät och kommit in på internet, så går jag till Gmail-inboxen och hittar ett par mail från vetgirig.nu. Dessa påminner mig om att jag har viktiga frågor att svara på i VetLigan, LagLigan, Topplistan, LagCupen, Nissekampen 1, Nissekampen 2, VetCupen, CupFrågan, FrågeLigeCupKampen, osv osv. Många mail blir det, och många frågor.
(För er som inte upptäckt det ännu; vetgirig.nu är en förtjusande sida på internet där man kan tävla i frågesport.)
Väl inne på vetgirig.nu för att fullfölja mina plikter i frågesportssvängen så händer det med till visshet gränsande sannolikhet att skiten träffar fläkten och internet är tvunget att stänga en stund. Man vet inte när det händer, men vet inte när det händer, det enda man vet är ATT det händer. Och så sitter jag där med lång näsa och förlust i matchen som hela Gazonks ära hängde på. (Gazonk är mitt frågesportslag.)

Nåja, ingen idé att hänga läpp. Dags att blogga. Jag loggar in här och börjar skriva. Låt oss då säga att jag för ovanlighetens skull blir osäker på en stavning av ett ord. Vad vore då enklare än att öppna SAOL Plus, datorversionen av Svenska Akademins Ordlista, och kontrollera denna osäkra stavning? För Hosabit; mycket. Så fort jag öppnar SAOL Plus så hänger datorn sig och jag blir tungen att starta om alla program!

Alla dessa saker skulle man kanske kunna leva med, men det som skedde i går blev droppen.
Plötsligt kunde jag inte titta på YouTube-filmer!
Hur administrera Banjo-Herrens Schlagerkalender om jag inte har tillgång till YouTube, jag bara frågar?
Efter endast en kort stunds tankeverksamhet stod det hela såsom klart för mig. Det var ju solklart vem som var boven.
Jag laddade ner Mozilla Firefox gratis från nätet och installerade honom som min nya webläsare istället. Nu funkar allt som det ska.

Internet Explorer är ondska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0