Let's Scrabble!

Det här inlägget ska inte handla om Scrabble Masters. Det har varit, ingen idé att älta det mer än att utbrista i två saker.
Jäkla turspel!
Grattis, Malin!

Det här inlägget ska inte heller handla om ostabilar eller malplacerad rundpingis utan om Svenska Scrabbleförbundets nya dokusåpaidé!

Let's Scrabble!
Idén är naturligtvis kapad rakt ifrån Let's Dance, men med Scrabble-brickor istället för dans.
Tolv kändisar paras ihop med varsin proffs-scrabblare, tränar ord, hakningar, brickavprickning m m för att varje fredag mötas i en parscrabbleturnering som sänds i sammandrag i TV (kom igen nu, TV4!) på kvällen. Under sändningen får tittarna naturligtvis ringa in och rösta på vilket par de tycker ska åka ut. Det kommer naturligtvis även att finnas andra tittartävlingar som exempelvis att hitta rullningen och dylikt. När programmet är slut så slås resultatet i turneringen ihop med tittarnas röster och så åker ett par ut. Nästa vecka spelar 11 par vidare.

Så berätta nu, mina med-scrabblare som läser detta, vem skulle vara er önskekändis att ställa upp i Let's Scrabble med?

För mig är valet helt självklart. Men om Lena Philipsson av någon konstig anledning inte skulle vilja ställa upp så skulle jag kunna nöja mig med Gynning.

Kommentarer
Postat av: förväntansfull läsare

kungen

2009-01-27 @ 20:57:20
Postat av: elof

jag vill ha med mig leif gw persson.



eller filipochfredrik.

2009-01-27 @ 23:39:33
Postat av: Michelle

Skulle jag nu ge mig in i leken så skulle jag välja Fredrik Lindström.

2009-01-28 @ 00:46:44
Postat av: Anonym

horace förståss... måste ju se om han kan alla ord han satt in i vår bibel;)

2009-01-28 @ 13:12:53
Postat av: axel

Ingvar Oldsberg! Och så får Björn vara orddomare.

2009-01-28 @ 17:52:10
Postat av: Elof

jag skulle förstås också kunna tänka mig dogge doggelito eller runar sörgaard.

2009-01-29 @ 15:13:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0