Banjo-Herrens Schlagerkalender - Lucka 23

Efter en genomtittning av reprisen av gårdagens deltävling förstår jag ännu mindre.
Jag menar, Star Pilots? Star Pilots????
Så, nog frågetecknat om det.
Next 3 var lite bättre i reprisen än igår, och Malena Ernman likaså. Den låten växer för varje lyssning. Stackars Agnes låt krymper dock. Den är riktigt tråkig, den.

Aftonbladets läsare tror på Sarah Dawn Finer och Star Pilots vidare till Globen, men det där klassar jag som nyhetens behag. Det FÅR helt enkelt inte gå så långt. Då ser jag hellre Amy Diamond där. Eller Caroline af Ugglas.
Dessutom tror jag att Sarah Dawn Finer kommer gå vidare på internationella juryns val. Hon slår ut Scotts, och blir på vis känd som Dansbandsdödaren, men faller sedan mot vem det vara må som går vidare från den andra duellen.
Så var det bestämt.

Igår fladdrade vi iväg långt tillbaka i tiden för att finna den plöffsigt maskuline Augustin. I dag färdas vi också ganska långt, men bara till 1980. Året då Ledin och Janne Lucas gjorde upp fanns det en låt som överglänste dem båda, men det tyckte jag som redovisats tidigare inte då. En svensk I will survive skriven av Niklas Elmefjäll.
Nej, förlåt, Bengt Palmers menar jag.

Lucka 23

Visst är det ett fint grepp att börja låten som om den är riktad till programledaren Bedrup? Lite Så ska det låta-stämning mitt i 80-talet.

Förresten finns det något här på bloggadministrationssidan som kallas Pingback. Nu under schlagersäsongen borde det heta Plingback....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0