Banjo-Herrens Schlagerkalender - Lucka 24

När det blir dags för lucka 24 är det ju vanligast julafton, och tror ni inte att det blev lite av det i dag, när jag insåg att alla bidragen lagts ut på internet redan nu, på svt.se. Nu kan man titta (och lyssna) på allihopa igen och få en helhetsbild. Det är ju höjdaröken!

Star Pilots blir bara sämre och sämre för varje lyssning. (Tycker ni att jag tjatar?)
Lili & Susie var mycket bättre än jag minns dem. (Damn those schlagerdrinkar, doktorajävor!) De kanske har en chans ändå att ta sig vidare från Dödens halva i Andra Chansen....och detta p g a denna min fantastiskt chockerande insikt; Sarah Dawn Finers och BWO:s låt är samma låt! Bitarna av refrängerna är identiska! Vissa partier kan man bara skilja åt genom att räkna sångarens brösthår. Rolinski har fem fler än Dawn Finer. Det kommer bli riktigt läskigt om de ställs mot varandra i en duell på lördag.

Amy Diamond är inte så puckelryggig så här vid andra, tredje genomlyssningen. Hon ligger bra till för Globen. Men är detta framtiden för schlagern? Är Molly och Amy 2010-talets Lena Ph och Carola? Vem av dem är den onda och vem är den goda i den änglagården? Vi behöver nog slänga till en lite mer bitchig fjortis i smeten för att få lite mer krydda. Idol-Alice kanske?

Över till luckan. Här finner vi en som överraskade t o m mig 2007. Han hade en gång blivit sist och ställde nu upp för att få revansch. Det gick ännu sämre. Men innan dess hann han riva av ett framträdande som bara kan stämplas med högsta schlagerkvalitet. Fuldansen i slutrefrängen är bland det formidablaste jag sett i fuldansväg någonsin. Det är faktiskt bara fuldansens fel att detta bidrag lyckas knipa en så hög placering som 13:e på min lista.

Lucka 24


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0