Banjo-Herrens Schlagerkalender - Lucka 27

I Norrköping har repetitionerna inför Andra Chansen tagit fart. Hela den här grejen med Andra Chansen är ganska meningslös ändå, inte tror väl någon i Norrköping att de kommer vinna hela tjottaballongen? Ja, förutom Alexander Bard, förstås, men han tror ju alltid han är bäst och vackrast. Jag tror dock att BWO t o m kan få svårigheter att betvinga Lili och Susie på lördag. De finska systrarna verkar vara grymt på gång.

Nej, det hade varit bättre med en femte deltävling istället. Eller tre låtar vidare från varje deltävling och 12 bidrag i finalen. Jo, det sista alternativet hade nog varit allra bäst. Så gör vi nästa år. Vem berättar för Christer Björkman? Och vem berättar för den internationella tramsebyxejuryn att de har utstannat sitt välkommen?

Tänk, nu är vi uppe på topp-10 på min nördiga lista! Och där finner vi äkta synth-pop och dessutom bitande satir. Två av mina favoritföreteelser! Ljuvliga minspel och utstuderad fuldans gör detta bidrag minnesvärt, trots en mycket blygsam placering i en delfinal som jag glömt bort när den var. Kan ha varit 2006 när jag tänker efter.

Nej, det var  det inte, det var redan 2005, skvallrar klippet om.

Lucka 27

Ahhh, Terran....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0