Banjo-Herrens Schlagerkalender - Lucka 28

Vilken schlagerdag!
Inte nog med att jag träffade Crash på lunchen, (Crash? Ja, han trummisen i H.E.A.T. alltså? Trummisen i H.E.A.T? Ja, han med snoppen, alltså! Jaså, han...) sedan gick jag även på China-teatern och fick reda på vad hon den blonda i Cosmo4 och Fatima från PAY-TV gör nuförtiden. De dansar bakom Claes Malmberg i The Producers. Karriärer går i vågor....

Att gå och se på The Producers tar sin tid och eftersom jag gärna vill hinna skriva färdigt det här innan klockan slår tolv så går jag direkt på luckan.
Igår såg vi tre unga flickor (varav en alltså dansar på China-teatern numera) driva med hela mellofenomenet. Idag dyker tre något äldre flickor upp som symboliserar hela fenomenet med mer än 100 års erfarenhet i branschen. Det var väl ingen som kunde ana att detta skulle bli en finalist när det begav sig. Än satt de gamla takterna i. Jag älskade det.

Lucka 28

Den man älskar agar man. Någon gång ska jag skriva en ny text till den här låten, en text som handlar om att köpa cirkusdjur på postorder. Refrängen ändras ej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0