Banjo-Herrens Schlagerkalender - Lucka 29

Om man skulle våga sig på en liten tippning om kvällens dueller?

Första duellen går mellan Scotts och Sarh Dawn Finer.
Sarah Dawn verkar vara sjuk, men hon måste vara åtminstone död för att kunna förlora mot Scotts. Scotts har den gräsligaste texten ikväll, och kanske t o m för hela säsongen. Det är såklart Ingela Pling Antikrist Forsman som ligger bakom.

Andra duellen går mellan Lili och Susie och BWO.
Jämnt. Svårt att tippa. Men BWO:s låt har ju just slagit Scotts i en duell, så publiken har nog tröttnat nu. Lili och Susie vinner på bra refräng och att gammal kärlek aldrig rostar. Lili och Susie vidare och BWO:s fiasko är ett faktum, vad än Alexander Bard säger.

Tredje duellen bjuder på Amy Diamond mot Star Pilots.
Heja Amy!!! Du är inte så himla bra själv, men Star Pilots är så fruktansvärt tråkiga! Är det meningen att de ska gå vidare på att de kan springa i slowmotion och slå volter? För låten är INGENTING! En kille som står helt stilla och sjunger till en snabb låt, medan några andra mimar (mimar!!!) och leker plätt på scenen. Nejnejnejnejnej! Ändå vinner de. Jag kommer att rasa.

Fjärde duellen är den mellan Rigo and The Incredibly Long Named Band mot Caroline af Ugglas.
Den här duellen tycker jag är solklar. Självklart går Caroline vidare. Nuff sädd.

Sedan tror jag faktiskt att Lili och Susie går ända in i kaklet och tar med sig Caroline till finalen.
Internationella juryn räddar Sarah Dawn Finer som blir frisk till Globen och kommer där att hamna på övre halvan.
Än en gång, vem berättar för Björkman?

Men i luckan då? Vem huserar där? Vi är nu uppe på åttonde plats på min lista och vi är tillbaka i en av mina favoritsäsonger, 2007. Inte sedan Lasse Holms Cannelloni Macaroni har en låt fått mig mer sugen på pizza.

Lucka 29

Jag minns faktiskt inte att han började så svajigt....

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag kapitulerar! av ugglas är bäst:) jag tror det var stövlarna som fick mig på fall... man måste tydligen se på på kvinnan för att fatta hennes storhet...



star pilots gillar jag faktiskt bättre än sarah dawn finer i år - dåliga eller ej...



så skönt att slippa amy...

2009-03-08 @ 13:50:51
Postat av: Anonym

ehh /matilda

2009-03-08 @ 13:51:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0