Idag och imorgon

Tänk ändå, idag gifte sig Andreas och Anna. Så där bara. Och utan att säga till i förväg.
Andreas och jag har känt varandra i 25 år och vi har gjort det mesta tillsammans. Det var han som var den andre permanente medlemmen i Dor-Eriks Lur. Han skrev musiken, jag gjorde texten. Det var på alla sätt en klok fördelning.
Jag har inte haft kontakt med honom sedan Janne dog. Men nu har jag ett par goda anledningar.

Men det får vänta till efter helgen för i morgon är det dags för Uppsala Öppna igen. Ni kanske kommer ihåg hur det gick förra gången? Jag ska försöka hålla mig hel den här gången, men faktiskt så har jag en oroande förslitningskänsla i både rygg och smalben. Men den här gången ska jag fullfölja, om jag så måste stå upp och spela.

Annars har det inte hänt mer än att inspirationen än en gång lämnat mig. Men den kommer säkert tillbaka när jag minst anar det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0