Goda föresatser

Så var man då mol allena igen.
Mysfaktorn nådde oanade höjder igår när det både dracks te, fållades gardiner samt lagades middag samtidigt i mitt lilla kök som på sin höjd upplever ett spartanskt brassande av halvfabrikat vanligtvis. Speciellt gardinerna blev väldigt fina.
Och hemma i den andra familjen i familjen verkar Tora acklimatisera sig fint och är glad och solig ända tills man till äventyrs vill byta något hon har på sig. Jag kommer fara dit snabbare än ett skållat troll när jag väl blir frisk.

Och nu sitter man här i en lägenhet som ser riktigt skaplig ut. Allt är för en gångs skull på rätt plats. Genast föds visionen om att hålla det på detta sätt och en lista med goda föresatser upprättas:

1) Aldrig gå och lägga sig innan all disk är diskad.
2) Alltid ta hand om posten samma dag.
3) Aldrig påbörja en ny soppåse innan den gamla är slängd!
4) Rensa ur kylskåpet med jämna och täta mellanrum.
5) Dammsuga oftare för bövelen!
6) Tvättiden slutar inte för att torktumlaren stängs av. Stryk skjortor och lägg in det rena på rätta platser direkt!

Ja, dom goda föresatserna ska jag minsann börja leva efter när som helst!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha, lycka till!

2007-12-08 @ 14:52:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0