Gråtfärdig

Som om inte den fysiska smärtan vore nog så blir man både mörkrädd och gråtfärdig av att läsa dagens City.

1) Rättegångssalen där överklassligisterna som hoppade på Riccardos huvud sitter anklagade fylls av korkade brudar som fnissar hysteriskt och lyckligt när de åtalade våldsverkarna och mördarna bara tittar på dem. De tycker att dessa livsfarliga psykopater är söta och att det var värt besväret att komma till rättegången bara för att svinen tittade på dem.

2) Det är tydligen en trend i dagens skolväsende att försöka mörda rektorer. För fjärde gången på en dryg månad har en tonåring dragit kniv och hotat och huggit. Men vad fan?! Jag saknar ord. I vilken bok sägs det  att sådant beteende är OK?

3) Det sista gör mig mer beklämd än gråtfärdig. City telefonintervjuar en tjej (jag tror i alla fall att det är en tjej) som är mitt uppe i vallfärden till Mekka, även kallad hajj. Han/hon berättar att de just nu befinner sig på ett ställe som heter Mina som "ligger mellan en massa berg" och att de i morgon ska färdas till Ararat. Någon har inte skött sin research. Jag är inte helt säker, men jag tror platsen heter Medina, dessutom är det inte Ararat de ska färdas till, det hade blivit en rejäl tripp till Turkiet från Saudiarabien. Berget heter Arafat, vid Muhammeds skägg!
Det skulle behövas någon sorts informationsprogram i TV om det här.

"Hej och välkomna till Hajj, eller 'Salaam' som vi säger här i Mekka. Idag ska vi prata om hundar, och inte vilka hundar som helst utan rondellhundar. Jag heter Ben al-Sterlind."

Hoppas jag inte fick en fatwa på mig nu.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0