Hostserien

Många människor har begått vansinnigheter i Scrabbles namn, men att gå till Soft och försöka genomföra en turneringsmatch med en hostfrekvens på 10 i minuten var nog ett av de stolligaste påfunden.

Men Soft var....fint. De hade julpyntat med gran och bock och köpt in Carolas julskiva som de spelade från början till slut. Minst sagt bisarrt att sitta på en sunkig bar på Malmskillnadsgatan med gatflickor i blickfånget och lyssna till Härlig är jorden. Trots att Ordspels-profilen eeva var där så var det rätt tunt med scrabblare men till min stora förvåning så drog de upp belysningen i alla fall så det blev lättare för oss att se brickorna.
Och jag hostade och spelade och spelade och hostade och ögonen tårades både av muskelsammantryckningar och det usla spelet. David vann i två raka varav den sista gavs upp när påsen tömts och David ledde med 60 poäng. Ingen idé att kämpa vidare.
Jag lägger ner morgondagen. Den kommer inte att fungera utanför lägenheten. Min stolthet har nått sin smärtgräns.

Måtte hostan ha gått över till torsdag. Jag vill inte missa Arlanda, även om det kommer bli trångt om saligheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0