Män som hatar blommor

Tänk att det finns folk som hatar blommor så innerligt att de ger dem till mig. Det är ungefär som att ge aktiv dödshjälp. Aldrig har jag haft en krukväxt som levt längre än en månad.

Den ljung jag fick när jag började på kundtjänsten på Handelsbanken stod iofs kvar tills jag slutade där i fredags, men jag kan berätta en sak om ljung som kanske inte alla vet. Ljung vissnar inte, den mumifieras! När jag vidrörde den i fredags upplöstes den i ett stoftmoln. Det var lite som när arken öppnas i Jakten på den försvunna skatten.

Och nu har ännu en blomma förts till avrättning. Min nya chef förärade mig den ståtligaste krukväxt jag nånsin fått idag. En liten skylt är nerstucken i krukan och på den står det Anthurium, men för mig kan det lika gärna vara namnet på blomsteraffären där den är köpt...
Den ska visst vattnas en gång i veckan. Bra, det ska jag nog kunna klara av.

När grisar kan flyga.

Kommentarer
Postat av: Guro

Jeg arvet en slik fra en tidligere kollega, den gikk så i arv til neste sekretærkollega da jeg byttet jobb. Bare vent til den blomstrer! ;-D

2007-12-03 @ 20:35:51
Postat av: Andreas

om du gör det innan eller efter måndagsmötet, har du det gjort o kan släppa blomman för restenav veckan!

kram

2007-12-05 @ 00:52:18
URL: http://scrabblegeek.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0