Tea with Morsa Lena

På väg till Arlanda stannade föräldrarna till hos sin sjuklige son för att lämna av sängkläder m m samt dricka en kopp te med hembakat (medhavt så klart, tror ni jag bakar?).

Jag vill göra ett förtydligande. När jag pratade om "föräldravisitation" tidigare i veckan så menade jag visitation i samma betydelse som påvevisitiation, inte kroppsvisitation. Det är alltså inte fråga om någon besvärande och jobbig tilldragelse, tvärtom. Fast jag fick VG på städningen. En gång lärare, alltid lärare.

Förmiddagen hade de spenderat i Nils och Heléns lägenhet och hör och häpna tittat på Idol, som verkade gå i någon repris där de bara kommit till en av de första fredagsfinalerna. Idol hade de ju hört talas om via min blogg, men att det var så här hade de aldrig kunnat tänka sig! Och hur i hela friden kan Daniel vara utslagen???? Och Amanda var tydligen sämst av alla. Deras favoriter hade varit Daniel, Marie och Gathania. Fast de skämdes nog lite för att de hade sett hela programmet. Som jag sagt tidigare, dom är gulliga.

Hej Sven, förresten!
Till en början var de tveksamma till att berätta för släkt och bekanta att jag börjat blogga, "man vet ju inte vad du skriver", men nu har de tydligen börjat promota mig friskt. Ingen är gladare än jag.

Men ingen var ledsnare än jag när de åkte igen och jag inte kunde följa med. Men de bad mig tänka på vad Lialia sagt om att jag skulle få min egen introducering senare. Dom läser verkligen allt!

För Alex Schulman blev bloggen till slut ett monster. För mig börjar den bli som ett jättelikt gosedjur. Vi får väl se om den lömska velourklumpen biter huvet av mig förr eller senare.


Kommentarer
Postat av: Ny läsare

Än så länge verkar bloggen handla om ditt liv, och det gör den intressant. Men den dagen ditt liv handlar om bloggen bör du kanske se upp. Då du börjar göra konstiga saker bara för att ha nåt kul att skriva.

2007-12-06 @ 18:50:09
Postat av: Anonym

God såd sägs vara dyra

På ovanstående råd måste det varit rea på Lidl

2007-12-07 @ 07:55:09
Postat av: Banjo-Herren

Även uppenbara råd kan vara goda. Anonyma spydigheter är däremot sällan goda.

2007-12-07 @ 11:42:30
Postat av: Ny läsare

Det var inte alls min mening att ge nåt gott (billigt) råd eller vara dryg utan jag ville ju säga att det är kul att läsa en riktigt blogg som handlar om ett riktigt liv.

2007-12-07 @ 18:35:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0