Förlåt mig, jag är tyvärr man!

Stora svarta rubriker i City idag: Din vän kan vara en våldtäktsman!
Förmodligen känner du en våldtäktsman, han har bara inte berättat det för dig. Och så två allvarliga damer som spänner ögonen i dig och uppmanar dig att ange dina vänner eller dig själv nu! Nu!

Så har det manliga släktet än en gång brännmärkts kollektivt och jag är uppriktigt förbannad!
Hur mycket skit ska vi behöva ta bara för att vi råkar gå ut där damerna går in? Ska man nu gå omkring och fundera på vem i bekantskapskretsen det är som är ett svin?
Det är klart att det är vidrigt att män slår och våldtar kvinnor. Det ska naturligtvis inte få förekomma, men det behöver ju inte startas hetsjakter i Tiina Rosenberg-stil.

Nej, i morgon bitti är det jag som passerar Citys tidningsbox och går in och ber Börje om ursäkt och tar hans tidning istället. Och han kommer inte att fatta någonting.

Mikael Nestius, chefredaktör på City, kan vara en våldtäktsman. Tänk på det.

Kommentarer
Postat av: matilda

hmm johan nu fick du mig att tänka och därför kommer nu ett mye allvarligt inlägg.... jag har just kommit ut från häktet efter att ha jobbat klart där för dagen o när jag nu ser detta
som du skriver så är min första tanke den att om nån tror att det synns eller märks vem som är en våldtäktsman så tror de fel, jag har träffat många så jag vet. Vem som helst kan verkligen vara det. Men det gäller även kvinnor även om det inte är så vanligt att de begår just våldtäkt. är detta verkligen en nyhet? nej det tror jag inte!

och att gå omkring å vara rädd för alla o envar går inte i längden man måste kunna lita på folk med ju så den där rubriken är urfånig och dum jag avskyr tidningar med rubriker av självklarheter och fåniga saker som om det vore världsnytt. Alla män är inte odjur och tom de som faktiskt har våldtagit kan vara alldeles väldigt trevliga och omtänksamma när de inte blir knäppa å gör just det. men om det är en nyhet värd att göra stora rubriker på vette tusan. och jag hpller med ibland nedskriver man männen allt för mye, men ibland nedskrives kvinnor med. vad är egentligen meningen med det där? innan nån begått något brott mot dig eller nån annnan så kan man väl få va vän med en person iaf och efter så får man väl se om man är beredd att förlåta personen som begår brottet ifråga. tidningar låter alltid som om allt är så svart eller vitt det är det inte tro mig.

och btw, dej johan litar jag faktiskt på, utom i scrabble då.....där är du allt för lurig....:P

2007-11-15 @ 18:55:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0