Kvadriceps

Ack det är ljuvt när kvadriceps molar.
När kvadriceps molar har man nämligen spelat bowling dagen innan. Kvadriceps sitter på framsidan av låret och kallas även bowlingmuskeln. Inte i folkmun, kanske, men bland utövare av Den Dyra Sporten.

Det var kul att göra comeback, men ytterst deprimerande att inse hur otränad jag blivit sedan jag flyttat hem. Mina belgiska klot var 14 respektive 15 pund tunga och det var idealiskt för mig då. Igår startade jag med ett 14-klot och spelade riktigt dåligt! Tre serier förlöpte med det bittra resultaten 119-102-98. Skamgränsen går vid 120 och sjunka-genom-jorden-gränsen vid 100. Men så bytte jag till ett 12-klot och då lossnade det. Sista serien lyckades jag kravla mig upp på 135 och räddade äran med sällskapets bästa serie för kvällen.

Så nu är det alltså dags att börja använda termen "jag minns min ungdoms styrka"....första pensionärspoängen plockade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0