Nördighetens ok

Jag har så mycket som talar för mig just nu.
Jag får nya arbetsuppgifter på jobbet fr o m nästa måndag. Jag slipper äntligen sitta och förklara samma saker om och om igen för oförstående människor i skiftande grader av skitarghet. Jag får lite omväxling efter fem år i kundtjänst.
Vi får tillökning i släkten. Om allt gått som det skall så har lilla Tora anlänt till familjen nu och bara tanken på detta gör ju att det kvittrar av glädje i hjärtat.
Och så har vi ju den här bloggen som jag får så mycket lovord för så jag svävar på små rosa moln likt Skalman på knark efter att jag skrivit något eller läst något som skrivits om det jag skrivit.
Dessutom är det snart jul och jag älskar att ge bort julklappar.

Ändå kan allt förstöras och förmörkas och sinnelaget köras långt ner i skoskaften bara för att de små sketna plastbrickor man plockar upp ur en sketen påse inte bildar de sketna ord man skulle vilja lägga på en sketen pappbit. Det är nördighetens ok, och ni som inte pålagts detta kan skatta er lyckliga. Å andra sidan får ni ju inte uppleva känslan när de där underbara plastbitarna formar vackra, långa följder som med stolthet kan läggas på den smakfullt färgkomponerade och strategiskt väl genomtänkta Scrabble-planen.

Men just nu är jag alltså på den sketna sidan av brädet. Den är inte kul. Där är det inte varmt. Där är man ingen stjärna och där är man allt annat än sugen på turnering nästa lördag. Men jag bokade biljetten utan avbeställningsskydd så....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0