Idol och drömmar, fast inte nödvändigtvis relaterade

Eftersom jag tillhör den ironiska generationen inser jag ju att det finns ett ofantligt allmänintresse i vad jag tycker om årets Idol.

Tittade just på reprisen. Jag tillhör den där gruppen som tycker att det går alldeles utmärkt att tävla i musik, men i den här serien tävlas det väldigt lite i musik. Jag kan tänka mig att Amanda vinner mer röster på "Ja du, Jihde...." än på att vråla lite extra i Tainted Love. Men så åker den som lät jävligast ut och så verkar det som om det handlar om att tävla i musik i alla fall. Betryggande.
Men jag blir lite förvirrad. Är Snygg-Erik med i år IGEN? Är det OK att bara byta namn till exempelvis Mattias och sen prova en gång till? Och varför sjunger han sämre i år???

Vågar man hoppas på att Jihde växer in i rollen? Jag tvivlar....

På tal om något helt annat; Jag har en återkommande dröm om att jag går omkring i en bokhandel och letar efter något, när jag plötsligt tappar byxorna! Kan någon hjälpa mig tyda det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0