Säsongen har börjat

Igår började schlagersäsongen 2008 på riktigt med avslöjandet av de första 28 bidragen. Det tog 2 minuter sedan var STORBRÅKEN igång och snart behöver nog herr Björkman kalla till KRISMÖTE. Och Bert rasar förstås. Det känns som en ytterst lovande säsong.

Några reflektioner:
Christer Sjögren ska vara med. Och sjunga på engelska! Jag vet inte varför jag får för mig att Christers engelska uttal inte kommer vara exemplariskt.

Att Charlotte Perelli INTE kommer att delta tycker jag är så uppenbart att det nästan är löjligt. Så fort det blir dags för Mello så börjar dessa rykten, förmodligen startade av Perelli själv. Inte tusan vill hon floppa, vilket hon kommer göra om hon ställer upp.

Var tog trion Shirley, Sonja och Sanna vägen? DET hade jag velat se! Nu ska visst Sanna sjunga ensam. Får hon förresten det om hennes wailande höghet Carola bestämmer sig för att bevärdiga festivalen med sin närvaro?

Kurt Olsson kom inte med i år heller. Yey.

BWO. Njae... jag tyckte inte Temple of love var något vidare för två år sedan, men det gruppen släppt sedan dess låter betydligt bättre. Vi får se. Då tror jag flera gånger mer på E-Type+The Poodles, i alla fall vid ett eventuellt avancemang till ESC. Risken är dock att det kommer betraktas som den Lordi rip-off det kommer vara.

Och allt detta kan man tycka utan att ha hört en enda ton. Är man nörd så är man.

Önskejoker: Joddla me Siv feat. Bonde-Fredrik! Nej, jag bara skojar.... Tommy Körberg med en Björn&Benny-låt. Det hade varit mäktigt!

Kommentarer
Postat av: Andreas

Då har vi något att rpata om framöver=) SJälvklart finns det än schlager nörd innom mig! Jag hejar på Sonja så klart=) Eller om det finns något annat intressant i år! ska vi plcoka körsbär i min trädgård...

kram

2007-10-19 @ 02:29:02
URL: http://scrabbleeek.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0