Masters närmar sig

Som vanligt händer allt på en gång.
I helgen är det dags för Scrabble Masters, tävlingen som förut var känd som Scrabble Topp-12. Anledning till att den inte heter Topp-12 längre är mycket enkel. Deltagarna är numera 16 stycken och dessa ska mötas alla mot alla. Nio matcher på lördagen och sex matcher på söndagen. Och vilket startfält sedan!

16 av de 20 främsta spelarna under 2007 drabbar samman i Fredhäll på klassisk Scrabble-mark. Det är fullständigt omöjligt att tippa, men Gunnar, Alexander och Håkan får nog räknas till favoriterna. Och så den där Lisa Blohm. Ständigt denna Lisa Blohm.
Några omdömeslösa tippare nämner mitt namn som möjlig segrare, och visst finns det en sådan möjlighet. Jag är ju med i startfältet och här kan vem som helst vinna. Glöm inte att Scrabble i första hand är ett turspel, eller hur?!

Under Masters andra dag passar dessutom min älskade brorsdotter Tora på att fylla 1 år, vilket gör att jag har lägenheten full av föräldrar fr o m fredag kväll t o m onsdag morgon. Det ska bli riktigt mysigt!

Och mitt i alltihopa får jag helt oförhappandes en date i helgen. Vilken annan helg som helst hade varit perfekt, men just denna är det först och främst andra nöjen som gäller! Och blodigt, blodigt Scrabble-allvar.


Kommentarer
Postat av: Anonym

vem är daten? och hur gick/går den?

*vill veta mer!*

2008-02-09 @ 12:21:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0