Det hade Jack Bauer aldrig gjort

Var gång jag ser igenom en årgång av 24 blir jag lika fascinerad över vad de tycker vi ska finna rimligt.
För dem som inte vet det så är 24 en amerikansk teveserie som utspelar sig i realtid, varje avsnitt är en timme långt (inklusive reklampauser förstås) och en hel säsong omfattar ett dygn i antiterroristagent Jack Bauers liv. Under detta dygn sover Jack Bauer inte en blund, däremot utövar han minst en eldstrid i timmen, tar livet av en handfull superskurkar, mister minst en anhörig samt dör själv emellanåt för att återupplivas och fem minuter senare slåss på liv och död igen.
Persongalleriet runt agent Bauer sover inte heller och ser dessutom sina nära och kära, vänner och fiender dö som flugor och låter sig övertalas till de mest ädla och självuppoffrande handlingar på endast ett par sekunder, handlingar som i de flesta fall leder till hjältedöden USP.
Och aldrig stannar han upp, skakar på huvudet och frågar sig varför allting måste hända honom hela tiden. Dessutom missar han aldrig när han skjuter mot en terrorist, hur trött han än måste vara, p g a blodförlust om inte annat.

Mellan 5:30 onsdag morgon och 5:30 torsdag morgon har jag provat på att vara vaken i 24 timmar, och trots att inte en enda terrorist dykt upp i min skottglugg och varken atombomber eller nervgastuber exploderat framför nosen på mig så känner jag mig inte direkt pigg, fräsch och redo för en maffig eldstrid eller en biljakt i mörkret. Det hade blivit en riktigt vissen säsong av det dygnet, speciellt de sista 8 avsnitten som utspelade sig i mitt sovrum med mig som enda medverkande. Fast det hade varit många lättklädda scener i alla fall, mycket ögongodis för den kvinnliga publiken. ;)

Vad gör man då liggandes sömnlös i 8 timmar? Jo, det här:

Japanska bildpuzzel.

Jag är fullkomligt hooked. Folk talar om att knarka, men det här är the shit.
En timmes sömn blev det till slut, och några extra tryck på Snooze-knappen på morgonkvisten.

Mitt horoskop för idag säger att jag är alldeles för lättpåverkad och att jag ska hålla mig till det som jag och min kärlek har planerat. Utmärkt, jag och mitt stora, tjocka duntäcke har bestämt att vi ska ligga med varandra så fort jag kommer hem och så ska det också bli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0