Gottepåsens sötaste karamell

Äntligen har jag blivit ordentligt avtackad på mitt förra jobb på kundtjänsten. Överväldigad mottog jag icke mindre än 10 olika belgiska ölsorter (eller snarare 9 öl och en Lindemanns Kriek, men det kunde ju inte dom veta :) ) samt den traditionella gottepåsen.

Gottepåsen, denna specialitet som jag cyniskt ignorerat att bidra till under hela min tid på kundtjänsten. Det är alltså inte oväntat en påse, men den innehåller inte godis i vanlig fettbildande och emaljtärande form, utan lappar som dina kollegor skrivit med positiva saker om dig. Varje gång nån slutar så blir de andra ombedda att skriva tre lappar och lägga i påsen. Med tanke på att jag aldrig skrivit någon lapp till någon själv så var jag skeptisk till att någon skulle skriva till mig.
Den var bräddfull.
Chefen uppmanade mig att inte läsa alla på en gång, men jag kunde inte hålla tassarna borta (precis som med en riktig gottepåse) utan satt och "smååt" hela eftermiddagen (det var det eller korka upp en av birorna, vilket förmodligen setts med både oblida och avundsjuka ögon) och det mesta gränsade väl till floskler måste medges, "snäll", "glad", "humoristiskt", "välartikulerad". På en lapp stod det "snygg" men den hade jag smugit dit själv. På en annan lapp stod det "Scrabblekungen" och den satte jag upp på väggen i mitt bås.
Så, på den allra sista lappen, stod det "Farbror Banjo!" och då blev jag alldeles varm inombords.
På lördag ska jag leka med Tora. Äntligen.
Och gottepåsen är inte så tramsig när allt kommer omkring.

Kommentarer
Postat av: truffan

Ha en bra dag med Tora nu!
Och du var säkert värd alla fina ord som låg i gottepåsen!

2008-02-02 @ 07:44:58
Postat av: Anonym

rolig, trevlig, verkar snäll, ironisk, tycker om att vinna i scrabble allt för mycket.......
borde skriva ännu mera på bloggen som den banjo han är....

ha det så trevligt med tora.

2008-02-02 @ 15:38:33
Postat av: Anonym

Jag tycker också att du är snygg.

2008-02-02 @ 22:47:37
Postat av: Banjo

Varför är alltid kommentarer som den föregående alltid anonyma? :)

2008-02-03 @ 21:49:55
URL: http://banjoherren.blogg.se
Postat av: Mamma

Du är söt.

2008-02-06 @ 18:56:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0