Noja

Jag tittar försiktigt på tjejen i sätet framför mig. Märker hon vad jag håller på med? Skrattar hon inombords, tycker hon det är pinsamt, eller kanske äcklas hon?

Alla har vi våra nojor. Jag lider av svår iPod-blygsel.
Jag är nääästan säker på att det inte hörs något ut när jag lyssnar på iPod, i alla fall hör jag inte själv något om jag tar ut lurarna ur öronen, men man kan ju aldrig veta.
Tänk om det hörs att min iPod-blandare just nu bestämt att spela "Samba Sambero" med Anna Book? Och vad gör den låten alls på min iPod???? Jag har tidigare här bekänt min fisiga musiksmak men så fisig är den i alla fall inte.
Ny låt.
Men vad i helvete!?! Kameleont med Electric Banana Band???!!!??? Är jag tolv eller?

Det värsta med alltihopa är att jag är fast med den här låtlistan, eftersom min dator har gjort slut med iTunes och vägrar att låta programmet flytta in på hårddisken igen. Utan iTunes, ingen möjlighet att uppdatera låtarna. Tur att det finns reseladdare till iPoden så jag inte är tvungen att koppla in den i datorn för att ladda batterierna åtmionstone....

Nej, nej, Banjo, börja inte småmima till låten, din schlagernörd! Var och varannan hörselskadad kan ju läsa på läpparna och då är du röjd! Jag är en sorts kamel-e-e-jont, en blandning av kame-el och dront....HÅLL KÄFTEN, HJÄRNJÄVEL!!! Ser du inte vad du gör med höger fot? Nu stampar den takten också....sitta och digga schlager....DÅLIG schlager...på tunnelbanan!
Ny låt.
Tack och lov. Strange love med Depeche Mode är det inte lika fånigt att sitta och lyssna på....snart framme på T-Centralen, snart framme på T-Centralen....

Ibland ser och framför allt hör man folk sitta på tåget eller tunnelbanan och ha en basrytm i öronen som hörs till nästa hållplats, men dom har ju ofta sådana där stora hörlurar som skulle gjort Åke Strömmer grön av avund. Jag använder ju alltid såna här-stick-in-i-öronen-lurar, inte kan det väl sippra ut någon bas? Inte kan det väl höras...sitter inte den där tjejen och gungar i takt till Strange love?! Det var ju fan....när steg hon på? Hörde hon Lasse Åberg också? Nej, det var nog inbillning trots allt.....

Framme vid T-Centralen och snabbt av, i myllret kan ingen höra dig lyssna. Jaha, nu var det dags för "Le papa pingouin", jag måste ha gjort det här urvalet under värsta schlagerrushen i våras....
Banjo, du vet väl om att du går i takt och hoppar lite på varje steg. Hur hetero tycker du det verkar på en skala?

En tjej jag träffade på på SprayDate berättade i sin presentation att hon ibland gick omkring med musik i öronen och låtsades att det var soundtracket till hennes liv. Bedårande tanke....men hon brukade visst gå omkring med fransk musik och låtsas vara Amelie från Montmartre...vem ska jag låtsas vara? Christer Björkman? Hurv....brrr...hellre då Astrid Edklint.
Och det här genomlever man varje morgon, förmodligen utan någon anledning alls. Jag vet ju att det är bara jag som hör.

Tror jag.

Kommentarer
Postat av: Orne

Läser med stor glädje och fniss! :-)

2008-01-17 @ 20:09:09
Postat av: Orne igen

Det är ju ganska underhållande att Tradera har en liten reklamrad med "Banjo billigt" straxt ovanför det jag skriver... :-)

T ex denna:

http://www.tradera.com/Banjo_4_strangad-auktion-56044373

2008-01-17 @ 20:11:15
Postat av: Galpal Vera K

Hahahah...det har var den roligast bloggen pa lange!!
Undrar om det ar bara darfor att jag kanner igen mig i varje rad av din blogg...

Jag genomlider EXAKT samma sak pa vag till jobbet varje morgon och medan jag springer pa lopbandet pa gymet..och jag har inte ens en I-Pod utan en cd-spelare som fick av Banjo nar han lamnade mig for Sverige!

2008-01-18 @ 12:14:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0