Ynkinlägg för sjuklingen

Plötsligt är man sjuk igen.
Bröstmuskeln visade sig vara falsklarm, den slutade värka ganska fort, men magen bestämde sig helt sonika i går kväll att krakelera fullständigt. Ni har alla varit där någon gång, jag behöver inte gå in på detaljer.

(Med "där" menar jag alltså inte i min mage, utan att ni varit magsjuka.....)

Det värsta med att vara magsjuk är ändå att man sover så korta perioder och så ytligt att man kommer ihåg och registrerar allt skit man drömmer. Hela natten har handlat om de sällsamma Scrabble-regler för godkännande av ord som de tillämpar på Åland. Om man har lagt ett icke godkänt ord så kan man komma undan med det om man skriver till jultomten och önskar att ordet ska vara godkänt. Om han öppnar ens brev samtidigt som man iscensätter en händelse som skulle kunna döpas till detta ord så blir det genast godkänt. Lite komplicerat, men så är det tydligen på drömvärldens Åland.

Jag förstår egentligen inte vad som händer med mig. I nästan hela mitt liv så har jag varit känd som killen som aldrig blir sjuk. Det kunde gå åravis mellan varje sjukfrånvarodag. Speciellt min finska chef på Canon var fascinerad av detta att jag aldrig var sjuk, aldrig kom försent och aldrig tog toapauser. Hon skulle se mig nu, nu är jag sjuk jämt och antalet "toapauser" under natten höll sig på en frekvens av 4 i timmen.
Sedan jag flyttade hem till Sverige så har jag helt enkelt blivit sjuklig. Nåja, det ligger ju i släkten, min farmor satt hela sitt liv och dinglade med benen över gravens rand och verkade nästan tycka det var både bekvämt och lite spännande.

Jahaja, då var det dags igen....vi hörs!


Kommentarer
Postat av: auranita

Voj, voj! Jag känner mig synnerligen skyldig till Dina mardrömmar, skulle jag ha vetat om att Du var magsjuk, skulle jag aldrig ens ha vågat knysta om åländska godkända ord. (skulle gärna knysta om fantastiska icke-godkända åländska ord, men jag skall inte strö salt i såren). Blåbärssoppa och bananer är en gammal beprövad huskur när magen är dålig. Krya på Dig!

2008-01-28 @ 23:08:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0