Banjo-Herren vinner på lotteri

Man lär sig långsamt men säkert.
Eftersom Vera K fortfarande är bortsprungen...
Mina kazakiska agenter låter hälsa att de i den stäppbjörnsflock de bevakat den senaste månaden observerat en hona som verkar lite för hott för att vara på riktigt och de planerar att göra en framstöt inom ett par dagar. Jag tror personligen att de bara verkligen, verkligen behöver flickvänner....
..
.så förväntar jag mig inte att någon ringer mig på vardagskvällarna. Ändock hände det i afton. Det var ett stockholmskt nummer, skvallrade displayen och jag kunde ana vad det skulle röra sig om.

På senaste tiden har jag upprepade gånger blivit uppringd av SKOP, och varje gång visar det sig att de ringt fel och skulle till någon annan. Det gick så långt att jag körde gubbjävelstilen och skrev ett långt, argt mail till SKOP och meddelade dem min åsikt, och det var de ju vana vid, men kanske inte på det sättet. När det nu ringde så gjorde jag mig redo för att SKOPa ovett.

Det var inte SKOP. Det var Mamir.
"Banjo-Herren!" svarade jag.
"Hej, jag heter Mamir och ringer från Motorlotteriet", läste Mamir från sin lapp. "Jag söker Banjo-Herren."
Lite paff blev jag allt.
"Det är som sagt jag" bekräftade jag.
"Jaha", läste Mamir vidare. "Jag tänker erbjuda dig en lott i Motorlotteriet!"
"Lottar ni ut motorer?" sa jag imponerat.
"Nej, haha" tappade Mamir konceptet med men fann sig snabbt. "Du har faktiskt 25% vinstchans och varje fredag i en hel månad lottar vi ut en bil till ett värde av 100 000 kronor...."
"Oj!" utropade jag entusiastiskt, precis som en person som just lurats att var fjärde lottinnehavare varje fredag vinner en bil till ett värde av 100 000 kronor skulle ha gjort om han hade ropat. Mamir reagerade på det sätt som en som vill verka lättlurad önskar att en telefonförsäljare ska reagera. Han blev optimistisk och började ta ut svängarna rejält.
"Och inte nog med det! Vid sista dragningen i månaden drar vi en vinnare som vinner 1 miljon kronor!" Det hördes att han plötsligt lämnat manus.
"Ujujuj!" sa jag och funderade på om några ljudeffekter som typ en handflata i pannan skulle vara på sin plats.
"Och den här lotten kostar 200 kronor, men DU har blivit speciellt utvald på din adress att få möjlighet att köpa den för 99 kronor!!!" drämde han till med.
"Men det är ju fantastiskt!" sa jag på ett sätt som en person som ser ett 100 000-kronors vrålåk redan så gott som stå på sin parkeringsplats skulle ha gjort. Det tog skruv hos Mamir som gjorde sig redo för dödsstöten.
"Dessutom får du TVÅ extra skraplotter om du utnyttjar det här erbjudandet! Så jag tycker att vi tecknar upp dig för en månad!"
Självklart! Saken klar! Benet avsågat! Och jag som gick och funderade på att köpa bil och här blir jag mer eller mindre garanterad en direkt! För bara 99 lusidorer!
"Det låter ju otroligt!" skrattade jag euforiskt. "Får jag bara säga en liten sak?"
"Jamenvisst!" sa Mamir och gjorde sig antagligen redo för att börja läsa upp det sedvanliga avtalet.
"Nej tack! Adjö!" sa jag och la på.
Mycket nöjd. Verkligen mycket nöjd.

Kommentarer
Postat av: Anonym

bravo banjo bravo haha

2008-07-24 @ 00:52:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0