Desperata tider kräver desperata åtgärder

En gång i tiden var jag rätt bra på att bowla.
Det var när jag senast bodde i Bryssel och priserna för den feta sporten var humana. Det är ju så gräsligt dyrt att bowla i Sverige. Jag spelade minst en gång i veckan och snittade på hyggliga 140.
Om jag är i Belgien en måndag måste jag spela bowling, så också i måndags. Min gamla kollega och medspelare Matz, som spelat rätt högt upp i belgiska bowlingligan, tog med sig klot och fästmö till hallen och mötte upp med mig. Vi spelade fyra serier och bowling var bara roligt i andra serien, då jag bobbeamonade mig ända till 199 poäng, vilket är det näst bästa resultat jag presterat någonsin. De andra serierna ska vi inte tala om, men om jag säger att mitt snitt för dagen blev 127 så förtstår ni kanske att de inte var så lysande....

Med kraftigt stukat självförtroende lomade jag hem till Vera som ville utmana mig på det där spelet där sju brickor med bokstäver står på ett ställ och skall bilda ord. Snabbt byggdes mitt humör upp igen. Vad sägs om tresetssiffrorna 582-236, 567-236, 629-202? Jag presterade 7 rullningar på tre matcher; SNÖRIpA, SVÄNGOM, DAGsTUR,SKALErI, OSTaDIG, SKApARE samt SLÄDTUR.
Det ska sägas att ett snitt på 225 är ganska bra för en som inte spelat mer än 10 partier de senaste 5 åren och som dessutom tycker att hakningar är fusk. Fast mest mina.

Det var bara en liten hake.
Vi spelade Alfapet...
Men det är ingen fara, jag åker på avgiftning i Göteborg till helgen.

Kommentarer
Postat av: Jag

Grattis på födelesedagen!

2008-03-26 @ 13:32:17
Postat av: Galpal Vera K

Grattis pa fodelsedagen Johan!!

Kram Kram
Galpal

2008-03-26 @ 14:34:27
Postat av: Orne

Det är väl inte snällt att krossa sin Galpal tre gånger om? :-)

2008-03-26 @ 18:48:36
Postat av: Anonym

hipp hipp hurra för johan idag..

och Orne, när det gäller det där spelet med sju bokstäver så är johan aldrig snäll bara väldigt duktig...iaf har han aldrig vart snäll mot mig i just det....

2008-03-26 @ 20:57:14
Postat av: Anonym

I Alfapet är väl hakningar fusk?

2008-03-27 @ 14:09:05
Postat av: Andreas

Ohh Grattis, ja i efterkott!

Det där spelet är en styggelse som man ska försöka hålla sig undan ifrån! Säger han som också spelat det.

2008-03-27 @ 17:24:45
URL: http://scrabblegeek.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0