Globenstjärna, 69, hyllad - i blogginlägg

I femtio minuter till fyller kvinnan ni har att tacka för denna blogg år.

Jag minns inte alls hur jag redan i späd ålder öppnade mina ögon för första gången, gnuggade fostervattnet ur demsamma och fäste min blick på den utpumpade kvinnan i sängen. Mat, tänkte jag säkert.
Senare lärde jag mig att tänka på trygghet och kärlek i samband med denna lilla varelse som alltid, alltid funnits där, oavsett hur hon själv mått eller hur jag i min tur mått.
Även om hon säger dumma saker ibland (och tro mig, det kan komma fantastiskt dumma saker ur den där munnen!) så har det aldrig rått något tvivel om att det alltid funnits omtanke och kärlek bakom.

Det var nog jag själv som drev mig till att lära mig läsa vid tre års ålder, men att jag dessutom lärde mig de fyra räknesätten bara något år senare är hennes förtjänst, så lärare hon var och alltid kommer att vara.

Hon är en hejare på att steka köttbullar och koka kola, något som säkert kommer väl till pass i den nykomna farmorsrollen.
Vad hon än tror, så har hon, i ständigt gott samarbete med vår far, gett både mig och Ben-Slirren en trygg och sund värderingsplattform att stå på, och det finns egentligen inte ord för att beskriva hur tacksam jag är för detta.

Jag och hon har mycket gemensamt, bl a blir vi grälsjuka av diskbaljor och tramsiga i klädaffärer.
Hur någon kan komma ihåg så många födelsedagar som hon gör är mig en fullständig gåta.

Det här blir stolpigt och svamligt, men det må vara hänt, för idag har det varit min lilla mors födelsedag!
Hon leve!
Hurra!
Hurra!
Hurra!

Kommentarer
Postat av: Galpal Vera K

Grattis Lena!! Hurra Hurra Hurra!!!

2008-03-05 @ 11:22:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0