Grovsnus och fellatio

Det låter som en osedvanligt dålig blandning, kan jag villigt medge.
Allt är dock möjligt i Scrabbles värld. I går var det t ex premiär för partävlingar. Eftersom turneringen hette PARDANS så var valet av lagkamrat helt naturligt. Lena Vikberg och jag har ju gjort oss kända för att alltid ta oss en svängom när det vankas till Scrabble-efterfest.
Lagarbetet var väl inte optimalt, det får jag nog erkänna. Jag är ingen utpräglad teammänniska och Lena hade lite för höga tankar om min ordkunskap och taktikkänsla för att kunna stoppa mig när jag tokade till det med JULNISSE och PÅSKBLOT, två ord som jag kan informera om inte existerar i SAOL. Dessutom lyckades hon inte övertyga mig om existensen av ordet OVASS.
Vi hade i förväg kommit fram till att Lena skulle koncentrera sig på ord med 3, 4, 8 och 9 bokstäver så skulle jag ta hand om resten. Så OVASS var ett av mina ord, även om det klingar synnerligen norrländskt. Hade dock aldrig hört det och tyckte det lät debilt, så det snygga draget fick lysa med sin frånvaro.
Å andra sidan lyckades Lena övertyga mig om att MOTSPEL inte är godkänt, vilket var synd, eftersom det är godkänt.

Men i andra matchen hände något fantastiskt. Vi spelade mot Sunny & Zak, the Dynamic Duo from the Disco Days. De hade chockstartat med att lägga BOCKA för 42 poäng och sedan rulla med TRAMp(B)IL och ledde med över hundra poäng när vi satt med bara konsonanter på stället. Lena föreslog att vi skulle lägga STR(A)ND trots att det öppnade upp en del, och jag okayade utan att titta efter. När draget väl var gjort tittade jag på brädet och insåg att S:et hamnat mitt emellan två röda. En "röd" är en ruta som ger den som belägger den tredubbel poäng för draget och man SKA INTE öppna upp för sådana drag i onödan. Nu hade vi lite trevligare brickor på stället: GROVNU och blank. Som i trance ser jag att vi själva skulle kunna lägga GROV(S)NUs och med detta belägga båda röda och därför få niodubbel poäng PLUS 50 extra för rullningen! Tyvärr var det ju inte vår tur och Sunni & Zak lägger naturligtvis på läget. (S)TÄDE över en röd. Jag kastar yxan i sjön med ett plums, men Lena hoppar i efter den.
"Städe finns det väl inget som heter!"
Och det finns det inte heller. Draget tas bort och vi kan stoppa in GROV(S)NUs i spel och för det casha in 203 poäng på ett bräde. Senare rullade vi även SUL(T)ANAT samt la OMFÖRA över en annan röd och slutresultatet blev 555-364. 919 poäng är den högsta totalsumma som uppnåtts i tävling, men eftersom detta var en orakad jippoturnering så kommer det inte att räknas in i statistiken. Men inget kan ta ifrån oss upplevelsen.

Igår insåg jag en viktig sak om Scrabble. Det viktigaste är tamigfasen inte att vinna, det viktigaste är att spela. Det blir lite roligare om man vinner, men inte så mycket så att det är värt att sitta och plugga ordlistor och förnedra sig mot Frank. (Vem är Frank, undrar kanske ovän av Scrabble? Frank är ett oförskämt Scrabbleprogram som kan alla ord och lägger dem så fort han får chansen. Ytterst irriterande. Vissa gillar det.)
Jag har redan bevisat vad jag kan. Jag har vunnit Topp-12, blivit tvåa i SM. Fr o m nu ska jag fokusera på det roliga och inte så mycket på rating och vinster. Har jag äntligen blivit vuxen?

Efter turneringen blev det sedvanlig efterfest, den här gången med schlager som bonusinslag. Jublet visste knappt några gränser hemma hos Inger när lampan släcktes över Carolas snopna huvud. Låten var INTE bra, och framförandet var lamt på gränsen till håglöst. Nordmans låt växer för varje lyssning, men bäst av alla igår var än en gång Terran! Och Anna Books kastskivor.

Det bästa beslutet av alla igår var ändå att jag hade karaktär nog att hänga med sista bilen till Stockholm så jag kunde gå och lägga mig i egen säng istället för att pumpa upp en underdimensionerad luftmadrass och rulla upp en svettig sovsäck i ett studentrum i Uppsala. Jag har sagt det förr, underskatta aldrig egen säng!

Men vänta nu, skulle inte det här inlägget delvis handla om fellatio???? Om det inte hade varit så dåligt om plats så hade jag faktiskt fått fellatio igår på turneringen. men F:et låg lite för nära kanten för att jag skulle kunna haka mitt ställ bestående av ELLATIO på det.... 

Kommentarer
Postat av: McBacon

här googlar man fellatio och hamnar på en sabla alfapetsida.
Eller nä, kanske inte. SOm vnaligt en (ett?) bra blog.
/Tigger

2008-03-10 @ 10:08:34
Postat av: Lena

Tack för dansen, Banjo!
Och det är med stor glädje jag emottager beskedet att det händanefter är slutbankat panna mot vägg.
Enda smoget i glädjebägaren är att det kanske är ett år kvar till nästa pardansturnering.

/Fröken Lasse

2008-03-10 @ 13:11:30
Postat av: Orne

Lite pardanser på Ordspel, kanske? :-)

2008-03-10 @ 18:54:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0