Snö

I morgon åker jag på semester.
Söderut, bort från snö och kyla!
Jag tycker INTE om snö. Snö är vitt, kallt och halt. Snö orsakar benbrott, förkylning och förfrysning.
Hela veckan har stockholmsvädret uppmuntrat mig att se fram emot att få sätta mig på planet och flyga ner till Bryssel där man oftast begår shortspremiären så här års. Ah, sitta på en trottoarservering och dricka en Kwak ur anständiga glas, eller varför inte en Delirium Tremens? Jomenvisst, i Belgien finns det en öl som heter Delirium Tremens som har rosa elefanter på etiketten. Tala om att avdramatisera!
Och nu har de vad jag hört infört rökförbud på krogen i Bryssel också. Underbart!

Jag ska gå på Davy's och äta min favorit-thaisoppa.
Jag ska äta moules frites.
Jag ska bowla till normala priser.
Men framförallt ska jag inte frysa.
Inte halka.

Galpal Vera K ringde mig för att planera påskmiddagen vi ska laga. Lammgryta, mums! Och när man som mest sitter och göttar sig säger hon plötsligt:
"Oj, vad det snöar!"
Först trodde jag hon frågade om det snöade hos mig. Sedan insåg jag det förfärliga, det avskyvärda, det otänkbara.
Det snöar i Bryssel för första gången sedan 2006. Och inte lite heller.

Fast jag vann Mazarin Cup.
Och jag fick en ny lott på min trisslott.
Och på söndag blir det lammgryta, i vår nybyggda snöhydda....

Kommentarer
Postat av: Ben-Slirren

Ha det så gott på semestern! Och grattis på namnsdagen!

2008-03-21 @ 20:40:31
Postat av: Andreas

Men snön bådar gått inför Vårklassikerna i blegien. Muur - Kapelmuur täckt med snö, oh det blir en extar dimension till tävlingen=) Annars har snö en isolerande effekt ;)

2008-03-21 @ 22:45:28
URL: http://scrabblegeek.blogg.se
Postat av: Orne

Skillnaden är ju att i Bryssel ligger snön kvar i en halv dag, sen blir det säkert vårväder igen. Lyllo!

2008-03-22 @ 12:16:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0