Ett givande samtal

Mobilen ringde. "Dolt nummer" sa displayen. Jag svarade ändå. Dumt.
"Banjo-Herren."
"Hej, det är Kolossala Sussie!" (Kolossala Sussie sa i verkligheten något annat.)
Henne hade jag nästan glömt. Detta verkade tyvärr inte ömsesidigt.
"Det är styrelsemöte i Hyresgästföreningen i morgon. Jag vet att det är kort varsel, men kan du komma?"
"Javisst", sa jag, "men brukar inte mötena vara på tisdagar?"
"Nej, det är onsdag i morgon!" konstaterade Sussie frankt. Jag är tveksam till att Sussie kan använda andra tonfall än just frankt. Inga utrymmen för argumentation där, inte.
Det fattade ju inte jag, förstås.
"Jo, jag vet att det är onsdag i morgon, men brukade vi inte ha mötena på tisdagar i våras?" Varför har jag en sådan dödsdrift, egentligen?
"Ähum", fnös Sussie, "den 10:e borde väl vara i morgon onsdag?" Och så var hon borta.

Det kommer bli en intressant höst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0