Min egen lilla LO-skandal

Minns ni Mandolin?
De positiva tongångar som döljer sig bakom ovanstående länk byttes ju snart i mollackord. I mitten av mars, just före melodifestivalen, meddelade Mandolin via sms (moget!) att hon inte såg någon framtid för oss och att hon valt att satsa ett år på karriären inom facket. Att svara på det sms:et var lönlöst. Vi sågs aldrig mer. Skötte hon sina fackliga förhandlingar på samma vis så skulle storstrejker vara vardagsmat.

Jag vet inte vad det var som gjorde att jag googlade henne i veckan, kanske var det för att det gått ett år och jag var nyfiken på hur satsningen gått. För det kan väl inte vara så patetiskt att jag hoppades det hade gått dåligt, att hon nu ångrat sig och ville ha mig tillbaka om jag bara hörde av mig. Så lågt kan väl ingen sjunka i självförakt? Ni skulle bara veta.....men så var det absolut inte.
Första google-träffen grusade i alla fall alla sådana eventuella förhoppningar. Där poserade hon nämligen på en LO-sammankomst med sin man! (Som jag för övrigt kände väl till, hon hade pratat mycket om honom.) Hoppsansa, tänkte jag, här går det undan. Gift efter bara ett år. Sedan kollade jag dateringen på artikeln.
Den var skriven i juni 2008. Inte ens tre månader efter att hon bröt med mig var hon alltså gift med en annan man. Inte konstigt att hon hade bråttom att bli av med mig.

Andra googleträffen var från samma tidpunkt. Där presenterades hon som en i LO:s tjejsatsning 2008. Och det var nu som hela alltet blev extra intressant. Hennes familj bestod nämligen av man, två barn, tre hundar och två katter. Katterna hade jag träffat, en av hundarna hade jag hört talas om, men de där barnen kunde jag inte riktigt placera i mitt minne.

Nu hade det här blivit en liten härva som jag kände mig nödgad att reda ut. Nästa överraskning var att hon bodde kvar i samma lilla tvåa som hon bodde i när vi dejtade. Det borde vara skapligt trångt där med alla barn och hundar och katter.

Till slut så Facebookade jag henne också. På Facebook var hon bara förlovad.
Varför ljuger hon om sitt civilstånd i fackliga tidningar? Jag kan bara se en enda anledning; det ser säkert bra ut att vara gift och stadgad i en politisk position.

De skulle veta i LO att Mandolin är blåare än blåbärssoppa i själen. Hon gick med i Socialdemokraterna just innan jag lärde känna henne endast för att kunna göra karriär i facket och uppnå de personliga fördelar i form av schysta inkomster, bonusar och bostadsmöjligheter som det innebär. Talade hon sanning för mig (vilket jag i och för sig inte tar för givet) så har hon inte ett enda altruistiskt ändamål med sitt fackliga engagemang.
Men vad vet jag, det kanske man inte behöver. Man kan ju göra ett bra jobb i alla fall.
Det kan man väl?

Kommentarer
Postat av: Trogen läsare

Juni nästa eller?

2009-05-20 @ 11:18:49
Postat av: Banjo-Herren

Nej, inte juni.



Jag har dragit mig tillbaka. Det blir inte mer skrivet här. Tack alla som läst.

2009-05-20 @ 13:03:36
Postat av: Trogen läsare

Du kommer tillbaka.

2009-05-20 @ 22:28:05
Postat av: Läsare på avstånd

Saknar o läsa bloggen

2009-06-11 @ 10:07:27
Postat av: Trogen läsare

Kom igen nu Banjo. Vi vill läsa mer om dig, ditt jobb, ditt liv, dina framgångar och din Ipod.

2009-07-08 @ 13:19:59
Postat av: Tolerans äger

Vi väntar alla på Herrens återkomst!

2009-09-08 @ 20:27:37
Postat av: Annan läsare

skriver du i hemlighet nån annanstans

2009-09-13 @ 21:38:47
URL: http://nej
Postat av: Trogen läsare

Vi längtar fortfarande efter Banjos återuppståndelse.

2009-09-24 @ 09:22:10
Postat av: Mimikryp

Nu när jag äntligen förärat dig med ett besök har du typ slutat blogga? Ohyfsat! :-P

2009-10-25 @ 19:06:14
Postat av: Trogen läsare

Jag känner att han är nära nu

2009-12-06 @ 21:03:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0