Banjo-Herrens Schlagerkalender - Lucka 12

Presspelningen av lördagens låtar har ägt rum och från att ha varit ganska svalt inställd till startfältet har jag blivit rätt så nyfiken.
En sak är i alla fall klar, redan nu. Molly Sandéns bidrag kommer att få mig än mer övertygad om att Ingela "Pling" Forsman borde beläggas med näringsförbud. Hennes inspiration försvann uppenbarligen någon gång under 90-talet, just före "Kärleken är" 1998. Tre minuter gräsliga klyschor och krystade metaforer väntas.

E.M.D. påstås komma till start med ett musikalinfluerat nummer. Mycket intressant, så länge det inte blir "Las Vegas II". Velvet och Sofia fyller discokvoten, och jag räknar med att de kommer att göra det på sitt sedvanliga sätt, ett sätt som endast jag kommer förstå.
Och om Rigo et cetera et cetera verkligen kommer låta som Lou Bega så blir inte det heller trist.
BWO har jag aldrig förstått mig på. Får se hur de blir i balladform. Men jag har i och för sig aldrig förstått mig på balladformen heller.

Damen i lucka 12 har jag däremot alltid förstått mig på med förtjusning. I fjol gjorde hon solodebut på ett mycket imponerande sätt, även om det inte räckte ända fram till Globen. Här blir hon 25:a.

Lucka nr 12

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0