Banjo-Herrens Schlagerkalender - Lucka 14

Nu har morgondagens bidrag släppts (åtminstone en minut av dem) på svt.se, och det är faktiskt inte så lysande den här veckan. Men värst av alla är ändå den låt som utnämns till storfavorit.

Belägg Ingela "Pling" Forsman med näringsförbud nu! En slumpgenerator skulle skrivit mera begåvade texter! "Så vill stjärnorna, så vill gudarna!" Men lägg av nu då! Vi vet att du gillar stjärnor och himmelska grejor. En ängel flög förbi redan för elva år sedan. Hjärtat var fullt av ljus för två veckor sedan. Det är gräsligt, outhärdligt, hemskt!!!!
Det unika hände idag att jag inte nändes med att lyssna på hela minuten av STACKARS Molly Sandéns bidrag. Jag drabbades av ett så våldsamt illamående att jag var tvungen att stänga av.

Nej, då gillar jag Rickfors och Gullstrand bättre. Hurra för G:son! Han är en hänsynslös låttjuv, men han skriver åtminstone inte samma text om och om igen. Eller det kanske han gör, jag har ju inte hört alla bidrag som inte kom med....

Jag har för mig att han bl a skrev låten i lucka 14. Men så gick jag och kontrollerade innan jag skrev den här meningen och såg att jag hade fel. Han skrev dock den här gruppens tredje försök, som floppade.

Lucka nr 14

Det var en anonym läsare som klagade på att det bara var en massa söta flickor på min lista. Problem solved!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0