Banjo-Herrens Schlagerkalender - Lucka 16

Såg ni?
EMD fick ihop numret till slut och mitt uppgivna tips kom på skam. Härligt! Jag har gått omkring hela dagen och nynnat på Baby Goodbye. Hoppas bara inte någon officiell kanal hörde mig så att de riskerar diskning....

Annars var det ju ett skrämmande blekt startfält igår. Velvet virrade bort sig i krinolinen och Maja Gullstrand var helt oförståelig. Hörde ni förresten vilken låt Rickfors bidrag var ett plagiat på? Självklart var det Håll om mig med Nanne Grönwall från 2005! Inte konstigt att han kom så högt upp som femma!
Faktiskt tyckte jag att den som gjorde ett gediget arbete, utöver EMD, var Sofia! Det var stort jubel i Scrabble/Schlager-soffan när hon blev internationella juryns val. Och jag tror faktiskt att hon går ända till Globen! Men där lär hon bli sist.

Petra Mede är en gudinna! Inledningsnumret med spexande leksingar var obetalbart. Hon har verkligen hittat sin form.

Och mitt under tionde ronden i Uppsala Öppna så fick jag plötsligt sånggruppen Ritz' slutpose från festivalen 1985 på näthinnan och var nästan tvungen att gå ut. Schlagernostalgi är the shit.

Det måste bli bättre låtar, dock. Nästa vecka har vi Agnes och Sahlene med Haukaas att se fram emot. Det kan bara bli bättre!

Ni har väl förresten sett snubben som gick och vann i Norge i helgen? Han blir farlig i stora tjottaballongen, inte bara för att det är en stark låt, utan för att han dessutom är från Ukraina ursprungligen. Det här lär gå hem på båda sidor om den fallna järnridån.

Men det där var en bonus. Nu över till den riktiga lucköppningen.
En av melodifestivalens mest envisa försökspersoner måste ju få med ett bidrag åtminstone på listan. Och denna är min favorit av hans.

Lucka nr 16

I morgon blir det lugnare tongångar när vi återgår till de söta flickorna igen.

Kommentarer
Postat av: Doc H

Den är inte bättre än Live forever. Eller något av Alcazars bidrag. :(

2009-02-22 @ 22:13:14
Postat av: Banjo

Jag får medge att jag glömde bort Alcazar-låtarna...men det hade inte ändrat mycket. Har aldrig fallit för Alcazar faktiskt, alldeles för konstgjort och plastigt.

2009-02-23 @ 08:45:02
Postat av: Per Starbäck

Helt oförståelig? Hon var ju bäst denna gång! Men jag är väl "här för mig själv" med den åsikten, med tanke på att hon kom sist.

2009-02-23 @ 10:39:13
URL: http://krafsklotter.blogspot.com/
Postat av: Anonym

helgens final var rent av usel på när som på en sak.

petra mede!! jag håller med hon är helt enorm



btw kan inte pling forsman skriva på något annat vis? massa fina ord hjärta smärta å en tjej med fläktar? va hon nu heette hade en stark röst men fy förlåten och frmaträdandet BWO hade ju iaf show och rickfors hade ju trotts allt lite drag....



å de där röda killarna från vart det nu var? de både läto såg ut som ensån där dålig amerikansk film med semesterchartande som diggar med på hhotellets dåliga allsångsband....



nä som sagt usel omgång måtte det bli bättre i nästa!

2009-02-23 @ 14:52:37
Postat av: Anonym

/matilda var det sist dåda...

2009-02-23 @ 14:53:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0