Två sidor av samma humormynt

Det blev bara halv dag på jobbet idag. Utslagen av förkylning gick jag hem efter lunch. Jag tänker inte riskera att inte kunna åka ner till Åhus i helgen bara p g a pliktkänsla. Dessutom hjälper jag inte till genom att gå och hosta på alla kollegor så att de också blir sjuka.

Ändå hann jag med att uppleva två exempel på humor som jag känner att jag bara måste återge.
I gårdagens schlagerkalenderlucka berättade jag om min kollega Dingela som inte tycker om folk som gör sig lustiga på andras bekostnad. En sak hon däremot gillar är att med jämnna mellanrum skicka ut s k roliga mail till hela avdelningen för att "lätta upp stämningen". Och i morse fick vi allihopa detta i inboxen:

"Godmorgon!!!

Detta borde NI klara inte så svår så här på en tisdagsmorgon!!!! :) 
Svår gåta!!!!
Två chilenare , en muslim , tre Kosovoalbaner , tre finnar,
en turk samt 2 st afrikaner var ute och åkte minibuss
i Sverige en vacker sommardag ........................
VEM körde bussen ??? 
Svar: Kriminalvården."

Ja, vi har bl a en kosovoalban och en finne anställd på avdelningen. Hade jag inte mått dåligt redan innan så hade jag börjat göra det när jag läste.


Jag och Mega-Me satt och hostade ikapp på förmiddagen och klagade på att vi inte skulle ha möjlighet att kunna träna efter jobbet eftersom vi var sjuka. Skillnaden var att jag skulle ha spelat Scrabble och han skulle ha lyft skrot. Jag frågade honom om han tränade ofta.
"Jo", sa han. "Men en gång när jag stod och lyfte så kom polisen in och tog mig."
"Va, är det sant? Vad hade hänt?"
"De anklagade mig för att bryta mot tyngdlagen."

Det kommer nog att gå bra, det här samarbetet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0