Banjo-Herren överkörd

Ordföranden tidigare känd som Kolossala Sussie samlade sitt hov för ett årsmöte. Hon har minskat 27 centimeter i midjan, 9 centimeter om låren och 7 om armarna. Men lugna, jag mätte inte själv, hon var vänlig nog att berätta.

Jag hade ett enda mål med årsmötet. Jag skulle avgå. När Sussie frågade om vi ställde upp för omval så skulle jag karismatiskt ställa mig upp och säga med min bästa MER-reklamröst: "NEJ!"
På årsmötet är det obligatorisk närvaro för styrelsen. Dessutom bjuds naturligtvis alla hyresgästföreningsmedlemmar i området in. Styrelsen består av åtta personer.
Totalt antal mötesdeltagare var sju. Den förenliga sammanhållningen i grannskapet är lite sådär.

Jag satt på helspänn, väntande på mitt stick. Det kom aldrig. När vi kom till punkten om styrelsen för 2009 så sa Ordföranden tidigare känd som Kolossala Sussie att vi var åtta personer i styrelsen och att vi tänkte utöka styrelsen med två personer som visat sig intresserade (varav endast en av dem behagat masa sig till själva mötet) så då skulle vi alltså vara tio under 2009. Jag såg smått förskräckt ut och skulle just protestera när fru Björck hann före.
Hon sa att hon hellre ville se Glamour än vara i styrelsen, men det tog inte O.t.k.s. Kolossala Sussie för giltig anledning. Fru Björck fick snällt sitta kvar på förtroendepost, trots Glamour. Hon muttrade nåt om att hon nu var tvungen och sitta uppe för att se reprisen, men fogade sig.
Så blev det dags för omval av styrelsen. O.t.k.s. Kolossala Sussie proklamerade att det var lika bra att välja om alla på två år direkt när vi ändå höll på. Fru Björck opponerade sig igen, om två år kanske Glamour var slut, men det var för döva öron.

Sedan undrade ordföranden för hela kommunens hyresgästförening, som också var där, om någon av oss var intresserade att kandidera för hans styrelsegrupp. Sussie såg sugen ut, men bestämde för oss allihop:
"Nej, vi är ju rätt nya i gemet. Kanske senare när vi fått mer kött på benen."
"Eller som i ditt fall; mindre", flikade jag in.

Inte ens det fungerade. Jag sitter fortfarande kvar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0