Esra

Från Wikipedia:

"Esra är en bok i Gamla Testamentet i Bibeln. Boken beskriver hur prästen Esra i sällskap med nästan 50 000 andra judar får återvända till Jerusalem från fångenskapen i Babylonien för att återuppbygga staden och templet, allt på direkt order av den persiske kungen Kyros II. Esra har kallats "den andre Moses". Esra omfattar delvis samma tid som Nehemja och Ester."

Där ser man. Jag som alltid trott att Esra var en profet. Nåja, alltid och alltid....
Så var det förr. Nu är det andra tider. Nu jobbar Esra på Burger King. Och är tjej.
För en fantasilös lunchensamseglare som jag faller valet alldeles för ofta på hamburgare och då kommer man osökt till den eviga frågan.
Donken eller Kungen?
Burger Kings burgare är bäst, grillat ÄR godast, men McDonalds har något som är minst lika viktigt. Socialt kompetent och kommunikativ personal! McDonalds personal ser glada ut, är artiga och uppmärksamma, medan Burger Kings expediter alldeles för ofta står som fågelholkar och säger på sin höjd "Va?" när de inte uppfattat vad man beställt, vilket tyvärr gör dem ganska pratsamma till syvende och sist....
Jaja, jag vet att det finns undantag.

Men nu finns Esra på Burger King, och tillsammans med Whopper Piñata så vinner hon över mig till Burger King för överskådlig framtid. Att beskåda Esra i aktion är som att se på Matrix. Hon rör sig tre gånger så fort som sina medexpediter, dyker under armar, klämmer in sig, sträcker sig och ålar runt bland hamburgare och king fries, varenda rörelse utförs med en ursinnig frenesi. Jag lovar er, den tösen är ninja på lediga stunder! Aldrig har någon placerat en inslagen Whopper i en papperspåse med sådan distinktion utan att ett enda prassel undsluppit sagda påse. Aldrig har någon glidtacklat en kollega så effektivt för att nå den sista chili cheesen.
Det går egentligen inte att beskriva, hon måste ses! Burger King på Kungsgatan är det, ni kommer att förstå vem det är när ni ser henne.

Själv vågar jag inte ställa mig i Esras kö. Jag är rädd att jag skulle staka mig och då kommer hon att döda mig av ren otälighet.

Kommentarer
Postat av: Esra

Hej hej. Tror det är om mig du skrivit om men ja jobbar på vasagatan. Om de nu om mig du skrivit om så tack så mycket :D

2009-04-09 @ 23:00:18
Postat av: Zaman Bendian

Det här låter nog som en utmaning att be Esra ta hand om min nästa order på B.K. :D/Z

2009-04-15 @ 23:45:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0